středa 30. září 2009

Drábovna


V neděli ráno se probudím a jen co otevřu oči vidím, jak je venku krásně a že je ideální počasí na písek. No a tak volám Háčkoj, jestli někam nejdou a jestli nemůžu taky. Dohodneme se na 13. hodinu, že vyrazíme někam lízt. Já se ještě před lezením vydám na procházku a dorazím až nahoru ke Kraťasoj, abych řekl pravdu, docela se člověk nadře s těma berlema. Jen co dorazím, volá mamka, že už je u mě háček a tak akorát klukům řeknu servus a poprosím je, jestli mě hoděj k baráku. Rychle si ubalím sedák a jednu lezku(levou) a hurá nabrat Žábu a jede se. Cíl cesty je jasný. Drábovna. Za 45 minut jsme na Malý skále. Dáme si jedno startovní u tety Marty a hurá do věží. Nejhorší je, se na Drábovně orientovat. Je to jedno údolíčko vedle druhého. A berlema to je makačka, tam pobíhat. Po chvilce dorazíme k Máně, na kterou vylezeme super cestu „Východní stěna“ za VIIb. Háček se v tom docela projde, když chvilinku stepuje pod prvním, pak to jde vycvakat Žába, kterýmu nejdou kroky kolem prvního a pod prvním, ale taky to vyleze po chvilce. No a já se do toho pouštím s jednou nohou. Nástup je těžkej, malý chyty a blbý nohy, musím shybovat, ale ke kruhu se mi daří dolézt snadněji než klukům. Okolo kruhu je lehkej bouldřík, kde je potřeba použít obě nohy, ale Háček mi poradí, ať používám koleno a ono to jde. Když dolezu na vršek, jsem šťasnej jak blecha. Prohlížíme starou vrcholovou a libujeme si, jak je tu krásně a sem moc rád, že tahle oblast není profláklá jak ostatní. Důkazem je jeden zápis ve vrcholovce ročně, někdy i míň. Poté co slaníme, přesouváme se pod Balvánek, kde si kluci dají „Konvalinky“ od Binháků a Saláma. Mně z vrchu hoděj lano do cesty „Pivodová“ VI, kterou zdolám OS TR :D No a pro dnešek je to konec. Vydáme se pro mě 3 km dlouhou túru k autu a hurá k Poupom na jedno. Cestou se ještě stavíme u Luboše Kristanovýho, krále Kvakerů. A domluvíme se s nim na pondělní Drábovně, že ho po deváté nabereme a porazíme. U Poupů ještě naverbujeme Doubečka, předsedu oddílu a znalce Drábovny, aby se k nám zítra taky přidal. Dopijeme pivko a jde se spát. Já jsem vzhůru už od osmy a nemůžu se dočkat, dneska to bude velký a super akce!!! V devět je u mě Háček s předsedou a hurá do Sklenařic pro Luboše. Předseda s Háčkem si dají opět jedno startovní a jde se nato. Nejprve si dáme spáru na neznámý masiv. Spára od Hejtmoše za VI a podle Šoumena a Háčka je to nejhezčí spára v Českým Ráji a to je co říct. Háček nám zde zapózuje se svijanským lahváčem. Pak si to dáme všichni za ním a já zjistím, že se sádrou se nejlíp lezou spáry. Páč tam nahodíš ropuchen frogen a jedeš. Pak vyrazíme na velkou procházku a poznávačku po Drábovně. Cestou nalezneme tři nový věže a z toho jednu starou, na kterou se bohužel nevyškrábu, ale kluci mají opět Savanu. Pak následuje přesun na vyhlídku, z které slaníme ke Zmýlené a dáme si na ní cestu „Pod slaněním“ za IV a hned z protější strany „Valdézová romance“ starou klasou VII namáhavé. Tahle VII byla opravdu namáhavá a to nejspíš i kdybych neměl sádru. S Haxonem jsme se shodli, že to bylo spíš tak VIIc. Luboš jak už je jeho zvykem přeleze několik věcí okolo sólo a je úplně spokojený. Pak mně vyšlou z kopce dolů na silnici, ať jdu k autu. Páč se ještě chtěj kouknout na poslední věž. Po rychlostní chůzi s berlema okolo Drábovny dorážím k autu a zde ještě půl hoďky čekám. Pak razíme všichni spokojení, špinavý a unavený domů. Jo a málem bych zapomněl cestou jsme si vyhlídli všichni super chaloupku, no podívejte se sami!!!!!!!!












Žádné komentáře:

Okomentovat