pátek 21. května 2010

Víkend v Tajnůstkově

Zatím nejlepší víkend z lezecké stránky roku 2010. V sobotu ráno nabíram Pavlika se Štěpindou na Malý Skále a razíme do Tajnůstkova, kde mám rozdělaný projekt z loňska + tam chci ještě přidělat nějaké nové směry. Nejprve pokácíme pár stromečků, co nám zasehují do projektu a já se navazuju a valím do míst, kde jsem si loni zavrtal a kam chci dát první kruh. Po chvilce tlučení a temováni je kruh usazenej a já můžu pokračovat v lezení. Zezačátku si myslím, že bude třeba dát ještě jeden kruh, ale pak se mi nějak podaří se hecout a dolezu tu hranku už bez kruhu. A vznikne nádherná cesta "Překližkoví dinosaur" za VIIb. Pod vrškem je lepší nepadat, jelikož hrozí podlaha. Jako další směr volíme jednu krásnou linku vlevo. Vysílám Pavla, aby dal první kruh. Jemu se ho podaří vyhnat pěkně vysoko. Poté se tam vystřídáme a já chci odlézt na vršek. Hned nad kruhem je svižné lezení za VIIc a tak tu máme novou cestu "Sexualní harašeni" + jednu variantu- odlez od prvního kruhu šikmo doleva do staré VII od Pepise s názvem"It´s OK, to be gay" za VIIb. Tři prváčky by pro dnešek stačily a tak razíme na Zbiroh na chalupu si něco ugrilovat a popít nějaké to vínečko. Ráno se domlouváme s Háčkem, aby dorazil, že půjdem zase do Tajnůstkova něco natlouct. My tam jsme dřív a tak stihnu udělat jednu cestu než dorazí zbytek výpravi. Nazvu jí "Cihložrout" za V. A pak už razíme na prvovýstup prvovýstupů, na Zmoklou věž údolní stěnou. Já vylezu zavrtat a namlátit první kruh, potom pouštím do akce Háčka, aby zkusil vyhnat ten druhý, co nejvýš, ale bohužel se mu nedaří udělat boulder nad prvním a tak mně zase pouští do akce. Mně se ho podaří udělat a dolezu do míste, kde jde sice skvělá smyčka, ale bohužel materiál zde je tak křehký, že bych do ní padat nechtěl. Tak se rozhodnem zde natlouct druhý kruh. Během chvilky je hotovo a teď už Háček může nastoupit a vyhnat ten třetí co nejvýš. A taky jak píšu tak se mu podaří ten kruh vyhnat až pod záverečnou stěnku na vrchol.
Z pod toho třetího kruhy bych nikomu nedoporučoval padat, jelikož tam šli jen dvě ne úplně tutové smyčky a pád by byl buď na zem nebo kousek nad ní! Potom Háček k sobě dobere Pavlika, kterýmu necháme slíznout onu Prvovýstupcovu omáčku a necháme ho odlézt na vršek. A vznikne nádherná routa "Údolní pařba" za VIIc(realně suškovskejch VIIIb). Nakonec ještě vznikne krásna "Original variante" za VII tyhle cesty. Potrženo shrnuto: za dva dny zmizelo 6 kruhu na 4 cesty a dvě varianty! Savana


Žádné komentáře:

Okomentovat