čtvrtek 1. dubna 2010

First ascent


A je to tu.... na podzim se mě podařilo navrtat jednu krásnou skálu poblíž mého bydliště s krásným názvem Vodní kačka. V říjnu jsme zde vytyčil zatím 3 lajny, ale pro nepřízeň počasí se mně již žádna nepodařila přelízt. Až dnes hned po návratu z Letohradu beru šváru Marka a razíme směr Vodní kačka. Ze záčátku jsem dosti zklamaný, jelikož pod skálou leží ještě sníh a ze skály stékají proudy vody z roztáleho sněhu. No ale přeci jen se pustím do úplně pravé cesty. Nejprve jí prostoupím AF okartáčuji chyty a řádně napudruji. Pak to narychlo z půlky zkusim a šup hnedka skoro bez problémů udělám všechny kroky. Tak rychle dolů a pustit do toho Marka na druhym. Ten se v tom hejbe vcelku obstojně, jen furt něco mele o přemrzlích prstech, ale až na klíčoví místo to vcelku přeběhne. Tak se pak pouštím do prvního přelezu sice jen PP. První jištění je zhruba ve 5 metrech a k němu se leze nepříjemným mokrem a lehkým bahýnkem. Pak následuje očištění lezeček a praciček na polici a může se jít nato. Během pár kroků jsem v klíčovím místě lehce zaberu šup hup cuk a jsem u štandu cvakám a frčím dolů. A nová cesta je na světě s názvem "Rampa McKvak" 7+. Hned do toho naháním Marka, ať to má druhý přelez, ale bohužel mu v bouldru přemrznou prsty a on vyměkne a z malé bekendové lišty padá :(. Poté ještě AF prostoupím cestu úplně vlevo s názvem "Ňouma" 6, která je totálně zatím mokrá a v jakoby OS stylu si sedám pod štandem, jelikož mi lezečky kloužou jak namydlenej blesk a bandasky mi rychle zatekly. Tak až to povyschne se to přeleze na kusovku, ale klasa se určo nezmění. Pak už mně čeká ozkoušet jen jednu cestu a uvidíme... no a snad tam ještě něco navrtám, místa tam je dost.. Už se nemůžu dočkat na svůj letošní první prváč na písku Hore zdar a ať to leze v letošní sezoně!!! Jo hned odtamtud jsme jeli na stěnu do Vrchlabí, kde jsme se pěkně dolezli!

Žádné komentáře:

Okomentovat